۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
تعداد بازدید: ۵۶۳۰۳
کارشناس مسائل آفریقا گفت: قاره آفریقا در کل با جمعیت جوان زیادی مواجه است و این جمعیت اکنون دیگر نمی‌خواهند مانند پدرانشان سر تعظیم در برابر اربابان فرانسوی خود پایین آوردند و این طرف نیز پیری و کهولت سن در فرانسه هم باعث شده آن چنان نیروی انسانی لازم برای تامین منافع خود مانند دهه‌های قبل در منطقه مرکز و غرب آفریقا نداشته باشد.
کد خبر: ۳۴۲۲۴

جوانان آفریقایی راضی به استعمار فرانسوی‌ها نیستند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سجاد واعظ کارشناس مسائل آفریقا درباره موج ضد غربی به خصوص ضد فرانسوی در کشور‌های آفریقایی اظهار کرد: در ماه‌های گذشته این  نارضایتی‌ها در غرب و مرکز آفریقا به شکل دومینووار شکل گرفت و انگشت این اتهامات نیز به سمت فرانسه بود. به جهات آن که فرانسه سابقه طولانی در حوزه استعمار برای آفریقا دارد.  

وی گفت: چیزی که باعث می‌شود این اتفاقات را بیش از همیشه شاهد باشیم و به نوعی شاهد افول غرب و فرانسه در این منطقه از آفریقا باشیم موضوع بدعهدی فرانسوی‌ها در طول تاریخ است که در دهه‌های گذشته به دفعات این اتفاقات پیش آمده است.

این کارشناس مسائل آفریقا ادامه داد: هر چه این حکومت‌ها در آفریقا دست نشانده باشند و از طرف کشور‌های غربی و کشور‌هایی که منافعشان تامین می‌شود مورد حمایت قرار گیرند بالاخره باید میزانی از رضایت را برای مردم کشور خود وجود بیاوردند.

واعظ افزود: یکی از نقاط قابل ملاحظه در منطقه غرب و مرکز آفریقا جمعیت جوان این کشور‌ها است و قاره آفریقا در کل با جمعیت جوان زیادی مواجه است و این جمعیت اکنون دیگر نمی‌خواهند مانند پدرانشان سر تعظیم در برابر اربابان فرانسوی خود پایین آوردند و این طرف نیز پیری و کهولت سن در فرانسه هم باعث شده آن چنان نیروی انسانی لازم برای تامین منافع خود مانند دهه‌های قبل در منطقه مرکز و غرب آفریقا نداشته باشد. در بعضی از کشور‌های آفریقایی که این روز‌ها شاهد اتفاقات جدیدی هستیم در دهه ۱۹۶۰ نیز اعتراضات مشابه این نارضایتی‌ها رخ داده، اما فرانسوی‌ها با توجه به نیروی انسانی قابل توجه خود در آن زمان و همچنین استعمار مدرنی که بعد از به رسمیت شناختن استقلال ظاهری بعضی از این کشور‌ها در آن مناطق به وجود آوردند توانستند بسیاری از آن تحولات را در مناطق سرکوب کنند و منافع خود را حفظ کند.  

وی در پایان گفت: آن چیزی که امروز شاهد هستیم آن است که نیروی جوانی که اکنون در آفریقا وجود دارد راضی به استعمار غربی‌ها و فرانسوی‌ها نیست و با توجه به تحرکاتی که در آفریقای جنوبی شکل گرفته و تاثیری که این کشور بر سایر مناطق در آفریقا دارد بسیاری از کشور‌ها امیدوار به تغییر شرایط خود شده‌اند.

/باشگاه خبرنگاران جوان.
برچسب ها: فرانسه قاره آفریقا
ارسال نظر
آخرین اخبار